Verblijf:

Elke ruimte in ‘das Haus Schulenberg’ heeft zijn eigen thema. Zo kan je bijvoorbeeld slapen in: de vissen-kamer, de vogel-kamer, de poezen-kamer, etc. In het huis zijn beddengoed en handdoeken altijd voldoende aanwezig. Zie hieronder de verschillende verblijfruimtes van das Haus Schulenberg:

Appartement

Het appartement biedt slaapgelegenheden voor 6 personen. Er is een eigen douche + toilet en een keuken met koelkast en kookmogelijkheden. Één van de slaapkamers is tevens een zitkamer.

Een/twee persoonskamers

Ruime slaapkamers met in iedere kamer een kast en zitgelegenheden om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Bij meerdere gasten is het mogelijk dat de douche en toiletruimte door meerdere mensen gebruikt moet worden.

Familiekamer

Familiekamer is de enige kamer met een televisie Deze kamer biedt de mogelijkheid om gezamenlijk naar een film te kijken. Er zijn meerdere dvd's voor jong en oud aanwezig. Ook staat er een kast met gezelschapspelletjes, puzzels en boeken, voor jong en oud.
….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….

Huiskamer

Een kamer met grote ramen die uitnodigen om regelmatig van het uitzicht te genieten. De verrekijker staat klaar om de verschillende dieren, die regelmatig op de velden te zien zijn, te observeren. Herten, wilde zwijnen, hazen, ooievaars en verscheiden andere soorten vogels. Verschillende zithoeken nodigen uit om te praten, te lezen of creatief bezig te zijn; om tot rust te komen. 'S Winters zorgt de houtkachel voor extra gezelligheid.

Centrale keuken.

Een eenvoudig ingerichte ruimte. Twee koelkasten, een elektrische kookplaat, magnetron en de spoel- en was plaats maken het mogelijk om voor kleine en grote groepen te koken.
Servies en kookgerei is ruim aanwezig. De grote eettafel, de houtkachel en de ouderwetse kasten geven de keuken een gemoedelijke sfeer.

Museum kamer

Bij aankoop in 2012 bleek het huis nog vele schatten te bezitten. Erfstukken van vroeger.
De geschiedenis maakt nieuwsgierig en onderricht. Neem gerust een kijkje en ervaar een stukje historie van ‘das Haus Schulenberg’

Kringloop kamer

Een bijzonderheid van " das Haus Schulenberg" is de inrichting. Een groot gedeelte van het meubelement is tweedehands; de themakamers zijn met een kwinkslag ingericht.
Bezoekjes aan kringloopwinkels, rommelmarkten en het in ontvangst nemen van geschonken “erfstukken” van bekenden, geeft veel bruikbaar materiaal. Veel hiervan is verwerkt in de inrichting van het gebouw, overgebleven spullen staan in de kringloopkamer. Zit er iets bij wat bij jullie een tweede leven kan krijgen, schroom niet en neem het mee. Een kleine bijdrage in het zilveren spaarvarken is altijd welkom.
….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….….

Kelder

Deze ruimte verdient zeker een bezoek. Onder het gehele pand, 42 meter lang, zit een kelder. Hier bevindt zich de verwarming. De hoofdverwarming is de pelletkachel, die op hooipellets brandt, een innovatief project. Op de website
www.solarpark-drechow.de staat uitgebreide informatie. De reserve kachel brandt op Heizöl (diesel). De tafeltennistafel staat klaar voor een sportieve avond en de tweedehands fietsen staan klaar voor een fietstocht in de heuvelachtige omgeving (zie: omgeving).

De tuin

Op verschillende plaatsen rondom het pand kun je volop genieten van het wijdse uitzicht, de ongerepte natuur en de weldadige rust. Ondertussen scharrelen de kippen en de ganzen, in hun ruime verblijf, de gehele dag rond. In de tuin vind je verschillende eigengemaakte houten tafels, een baksteenoven, "stillevens" en een vuurplaats.
Zie jij jezelf al zitten bij het kampvuur, nagenietend van de bezienswaardigheden van Mecklenburg-Vorpommern?